FAQ

Wanneer organiseert Gekkoo activiteiten?

  • Onze speelpleinen zijn open in de krokus-, paas-, zomer- en herfstvakantie. In de kerstvakantie zijn onze speelpleinen gesloten.
  • Onze kampen vinden plaats in de krokus-, paas-, zomer-, herfst- en kerstvakantie.
  • Onze Woensdagbende is open op woensdagnamiddagen tijdens het schooljaar.

Vanaf welke leeftijd mag mijn kind naar het speelplein komen?

Kinderen moeten 4 jaar zijn of 4 jaar worden ten laatste een maand na het einde van de schoolvakantie waarin het speelplein valt. Op sommige van onze speelplein zijn ook kinderen van 3 jaar welkom. Informeer je via onze website of neem contact op met ons secretariaat. De maximumleeftijd is 12 jaar.

Kan ik mijn kind telefonisch of via e-mail inschrijven?

Nee. Inschrijven doe je via onze website of je komt langs op ons secretariaat.

Kan ik met de bankkaart betalen op het secretariaat?

Op het secretariaat kan je enkel met cash geld betalen. Wij hebben geen Bancontact.

Is mijn online inschrijving in orde?

Onze medewerkers verwerken je online inschrijving de eerstvolgende werkdag. Je krijgt een bevestigingsmail met daarin een factuur. Controleer zeker ook altijd je spam inbox of folder met ongewenste mail.

Ik heb geen factuur gekregen

We sturen onze facturen zo veel mogelijk per e-mail. Controleer je spam inbox of folder met ongewenste mail. Vind je het factuur niet terug? Neem dan contact op met het secretariaat. Heb je geen e-mailadres? Dan sturen we het factuur per post.

Mijn kind is ingeschreven voor een speelplein en ik wil extra dagen reserveren

Stuur ons een e-mail met de naam van je kind en de extra data waarvoor je wil inschrijven. Onze medewerkers passen je inschrijving aan en mailen je een nieuwe factuur. Controleer zeker ook altijd je spam inbox of folder met ongewenste mail. Je kan ook langskomen op ons secretariaat. Hou er rekening mee dat het aantal plaatsen beperkt is. Volzet is volzet. Opgelet: extra dagen per e-mail aanvragen kan alleen zolang de online inschrijvingen lopen. Daarna kan je enkel nog op het secretariaat terecht om extra dagen te boeken!

Is er nog plaats op het speelplein?

Bel naar ons secretariaat of kom langs. Je kan ook de dag zelf op het speelplein vragen of er voor die dag nog plaats is. Volzet is volzet. Schrijf je vooraf in als je zeker wil zijn van je plaats.

Ik wil mijn inschrijving annuleren

Een inschrijving annuleren doe je via e-mail, per brief of persoonlijk op ons secretariaat. Meer info over terugbetalingen vind je in onze algemene voorwaarden.

Mijn kind is ingeschreven maar is ziek

Verwittig ons zo snel mogelijk. Meer info over terugbetalingen vind je in onze algemene voorwaarden.

Heb ik recht op verminderd tarief?

Wanneer je inschrijft, bezorg je ons een van deze attesten:

  • attest verhoogde tegemoetkoming of omnio-statuut op naam van het deelnemende kind, aan te vragen bij je ziekenfonds
  • attest aanvraag sociaal tarief, aan te vragen bij het OCMW, CAW,…

Zolang je attest geldig is, krijg je:

  • onbeperkt 50% tussenkomst voor Speelpleinbende en Woensdagbende
  • en één keer per jaar 50% tussenkomst voor een themakamp met overnachting. Je kiest vooraf voor welk kamp je een tussenkomst wil aanvragen.
  • en twee keer per jaar 50% tussenkomst voor een themakamp zonder overnachting. Je kiest vooraf voor welke kampen je een tussenkomst wil aanvragen.

Heb je geen geldig attest op het moment dat je inschrijft? Dan betaal je de volledige prijs. Bezorg ons ten laatste één maand na het einde van de activiteit een attest (zie punt 2). Het attest moet geldig zijn tijdens de volledige periode van de activiteit. Enkel dan kunnen we een terugbetaling doen.

Wat is het Gekkoo Fonds? 

Het Gekkoo Fonds komt tussen in de deelnameprijs van onze speelpleinen, Woensdagbende en kampen. Krijg je een verhoogde tegemoetkoming? Dan kan je beroep doen op het Gekkoo Fonds. Lees meer.

Tegemoetkoming ziekenfonds

De meeste ziekenfondsen geven een tegemoetkoming voor jeugdactiviteiten. Informeer je via de kantoren of website van je ziekenfonds. Bezorg ons het attest, wij vullen dit in na de vakantie en versturen het rechtstreeks naar het ziekenfonds.

Waarom moet ik een medische fiche invullen?

We gebruiken de medische fiche om je te contacteren indien er iets is met je kind. Wanneer we naar de dokter gaan nemen we de fiche ook mee. Indien je kind extra zorgen nodig heeft, breng ons hiervan dan tijdig op de hoogte. Medicijnen voor je kind kunnen wij enkel toedienen na schriftelijke toestemming van een dokter.

Wat als mijn kind medische verzorging nodig heeft?

Kleine wondjes verzorgen wij ter plekke. Bij ernstige ongevallen gaan we naar de dokter of het ziekenhuis en verwittigen we je zo snel mogelijk. Breng ons zo snel mogelijk op de hoogte als je kind extra zorgen nodig heeft. Medicijnen voor je kind mogen wij enkel toedienen na schriftelijke toestemming van een dokter.

Is mijn kind verzekerd?

Alle deelnemers aan onze activiteiten zijn verzekerd voor lichamelijke ongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid.

Welke kleding doe ik mijn kind aan als het naar het speelplein komt?

  • gemakkelijke speelkledij die vuil mag worden
  • een degelijke jas of regenjas
  • degelijke schoenen
  • geef eventueel reservekledij mee

Schrijf de naam van je kind in zijn kledij. Dat maakt het voor ons gemakkelijker om gevonden spullen terug te bezorgen.

Wat moet mijn kind meenemen naar het speelplein?

Geef je kind een rugzakje mee met daarin:

  • een tienuurtje
  • boterhammen
  • een drankje

Wij voorzien water om te drinken en een vieruurtje (fruit of koek).

Wat moet mijn kind meenemen op kamp?

Wanneer je kind is ingeschreven voor een kamp, krijg je van ons ongeveer een maand voor het vertrek een bagagelijst.

Verloren voorwerpen

Is je kind toch iets verloren of vergeten? Neem dan contact op met ons secretariaat. Wij houden gevonden voorwerpen en kleding tot een maand na het einde van de activiteit bij. Daarna schenken we alles wat niet opgehaald is aan een goed doel.

Fiscaal attest

Is je kind jonger dan 12 jaar op het moment dat het deelneemt aan een van onze activiteiten? Dan krijg je een fiscaal attest. Fiscale attesten voor kalenderjaar 2017 versturen we automatisch per e-mail in het voorjaar van 2018. De attesten voor kalenderjaar 2018 versturen we in het voorjaar van 2019.

Ik wil iets melden

Heb je een vraag, opmerking of wil je ons gewoon bedanken, dan kan dat via e-mail, via brief of op ons secretariaat. Vermeld zeker altijd de naam van je kind.